Informujemy, iż Gmina Błaszki zamierza ubiegać się o dofinansowanie zewnętrzne na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy w planowanym naborze wniosków w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 poddziałanie ,,Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii”, operacje typu ,,Gospodarka wodno - ściekowa”.
W związku z powyższym informuję mieszkańców zainteresowanych wykonaniem na ich działce przydomowej oczyszczalni ścieków o możliwości składania do Urzędu Miejskiego w Błaszkach deklaracji udziału w przedsięwzięciu. Wzór deklaracji oraz Regulamin udziału w projekcie pn.,, Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Błaszki” określający podstawowe zasady i warunki realizacji zadania są dostępne w Urzędzie Miejskim w Błaszkach pok. nr 15 i na stronie internetowej Gminy Błaszki w Biuletynie Zamówień Publicznych w zakładce: Statuty, Regulaminy, Programy.
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków uzależniona jest od pozyskania przez Gminę Błaszki dofinansowania zewnętrznego. W przypadku jego uzyskania planowane jest wykonanie przydomowych oczyszczalni ścieków w ok. 100 lokalizacjach. Liczba ta podyktowana jest ograniczonymi możliwościami finansowania inwestycji. Deklarację udziału w projekcie mogą składać tylko Ci mieszkańcy, którzy nie mają możliwości przyłączenia nieruchomości do kanalizacji zbiorczej. Mieszkaniec zainteresowany udziałem w przedsięwzięciu musi posiadać tytuł prawny do nieruchomości ( właściciel). Koniecznym warunkiem udziału w projekcie będzie również dokonanie wpłaty wkładu własnego do projektu w wysokości 3 500,00 zł. Na podstawie kilkuletnich doświadczeń związanych z funkcjonowaniem 336 szt przydomowych oczyszczalni ścieków wybudowanych przez Gminę Błaszki przy udziale środków z PROW na lata 2007-2013 oraz WFOŚiGW w Łodzi w latach 2012-2013 informuję, iż preferowane będą zgłoszone lokalizacje na glebach lekkich i przepuszczalnych, które warunkują prawidłowe i bezproblemowe funkcjonowanie urządzeń oraz nieruchomości zamieszkałe na dzień złożenia deklaracji.
Deklarację udziału w przedsięwzięciu należy złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim w Błaszkach Plac Niepodległości 13, 98-235 Błaszki pok. nr 8 ( sekretariat) w nieprzekraczalnym terminie do 14 czerwca 2019 r. Deklaracje złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane. Jeżeli po dokonaniu weryfikacji formalnej deklaracji, ich liczba przewyższy planowaną ilość, o udziale w przedsięwzięciu decydować będzie kolejność zgłoszeń.
Informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Błaszkach, pok. nr 15od pon. do pt. w godz. 7.30- 15.30 lub pod nr telefonu: 43 829 09 54.